טיפול בהתמכרות להימורים

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

טיפול בהתמכרות להימורים - גמילה ביתית מהימורים

מחזוריות חשיבה כפייתית על עשיית רווחים קלים גורמים למהמר ליטול סיכונים גדולים יותר ולא הגיוניים בהימורים בעוד סיכוייו להצליח הולכים ופוחתים. מרבית המכורים להימורים שאינם פונים לטיפול מפסידים את כל רכושם, את רכוש משפחתם ואף נוטלים הלוואות בשוק האפור.

טיפול גמילה ביתית מהימורים הניתן במרכז יד ביד הוא פרטני, משפחתי עם ליווי של מדריך (קבוצות ו/ או דרך להחלמה). טיפול הגמילה מתבצע בשיתוף משפחת המטופל.

המטרה בשיתוף המשפחה היא למידה ותמיכה בתהליכי הגמילה – כמו מניעת גישה של המטופל למקורות מימון, חשבונות בנק / משפחה/ חברים ובניית תוכנית פיננסית שתבנה עבור המטופל ותחזיר אותו ואת משפחתו למסלול. במקרים מורכבים יותר ניתן לשלב אף טיפול תרופתי אינדיוידואלי שעוזרת בטיפול ההתמכרות להימורים.

גמילה ביתית מהימורים

התמכרות להימורים

על פי האגודה האמריקאית לפסיכיאטריה, הימור כפייתי פתולוגי מוגדר כ"דחף מתקדם בלתי נשלט להימור והתנהגות הימורים שפוגעת בחיים האישיים, בחיי המשפחה או בחיים המקצועיים" ואכן, בשנת 1980 הכירה האגודה בהימור פתולוגי – הפרעה מנטלית.

ראשית, נציין כי התמכרות להימורים מופיעה בכל סוגי ההימורים וההגרלות, בין אם מדובר על הימורים קלאסיים כמו קזינו, הימורים על תוצאות משחקי ספורט, התערבויות שונות וגם אלו החוקיות שהכנסותיהן הולכות למדינה.

טיפול בהתמכרות להימורים – יציאה ממעגל חשיבה כפייתי

הקושי הגדול של המהמר הוא חוסר היכולת לקבל את המציאות כפי שהיא – שאין באמת שליטה על מה קורה  בזמן ההימור או בימים שלאחריו. 

המהמר מאמין כי בזכייה אחת הוא יוכל להתעשר ואז משתלטת על מוחו מחזוריות של חשיבה כפייתית בנושא והוא לא יכול להפסיק.  

הוא ממשיך לשחק ולאחר סבב של זכיות והפסדים הוא מפסיד הכל ונשאר ללא כלום. ההתנהגות הכפייתית הזאת היא האגוז הקשה לפיצוח בטיפול גמילה מהימורים.

כאשר אדם שאינו מכור נקלע לסיטואציה של הפסד כבד הוא מפנה את הגב ולא חוזר על הטעות. אצל המהמר לעומת זאת, מתקיימת הפנטזיה ש"מחר יום חדש ואני אקח את כל הקופה". אותה פנטזיה משתלטת ומחזירה אותו לחיים ולשולחן ההימורים.  וחוזר חלילה …

מרבית המכורים להימורים נוטים להתמודד עם מצבי מתח רגשי באמצעות השימוש במנגנוני הגנה של הסחה והיגיון. יש להם קושי רב להתמודד עם רגשותיהם. היוכמים הכרוכים בהימורים מעסיקים את מחשבותיהם ובסופו של דבר אף משתלטים עליהם כליל.

הוסיפו לזה את פרצי האדרנלין שלהם, ההתרגשות הטמונה בבסיסו של הסיכוי לזכות או להפסיד והנה לכם אסון כלכלי ומשפחתי. ואכן רוב המהמרים עוברים בתהליך ההתמכרות עליות וירידות חדות הן פיננסיות והן רגשיות.

עד היום הגיעו לתוכנית 9 מטופלים בהימורים – 4 נקיים מספר חודשים , 2 נקיים מעל שנה , 1 נמצא 3 שבועות בתוכנית , ו – 2 חזרו להמר.

'מרכז יד ביד' מוביל תכנית מהפכנית וחדשנית, אשר מוכיחה את עצמה שוב ושוב לטיפול ביתי בהתמכרויות, כאשר הדגש הוא ליווי צוות מקצועי במסגרת הסביבה הביתית של המטופל.

" אני מאבד שליטה, יש בי הרס עצמי, דחיינות, חוסר כנות- אני פוגע בעצמי, אני מביט מסביב ומבין כמה הרס ונזק אני זורע בחיי ובחיי האהובים שלי "

גלילה לראש העמוד