גמילה מתרופות מרשם

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

גמילה ביתית מכדורים ותרופות

טיפולי גמילה מהתמכרות למשככי כאבים, תרופות הרגעה וסטימולנטים

מחקר שנעשה בארה"ב מראה כי התמכרות לתרופות מרשם הפכה לגורם מספר 1 בתמותה במדינה ולמרות שבארץ עדיין לא נעשה מחקר כזה, אנו רואים עלייה גדולה במתעניינים לעבור את הגמילה הספציפית הזאת.

תכנית גמילה מתרופות מרשם וכדורים של 'מרכז יד ביד' היא תכנית פרטנית לכל אחד מהמטופלים, תכנית הלוקחת בחשבון את התרופות אותן נטל ואליהן התמכר. טיפול הגמילה משלב ניקוי רעלים וניקוי פיזי.

בנוסף, המטופל מקבל טיפול פרטני וליווי של מדריך שעובד על ההתמכרות ומביא אותו למצב בו הוא מנהל את חייו ללא שימוש בכדורים ותרופות מרשם.

גמילה מתרופות

טיפולי גמילה מתרופות מרשם ממכרות 

תרופות מרשם שנעשה בהם שימוש לא רפואי וממכרות בצורה פיזיולוגית הן תרופות מ- 3 קטגוריות עיקריות

  • משככי כאבים אופיואידים – כגון  אוקסיקונטין ופרקוסט
  • תרופות הרגעה ושינה – בונדורמין, קסנקס, סטילנוקס, לוריבן, קלונקס
  • סטימולנטים – תרופות ממשפחת הריטלין המשמשות לקשב וריכוז

עיקר השימוש בתרופות מרשם מתחיל בפיקוח ובהמלצה רפואית שמטרתה לעזור למטופל בבעיות שינה, דיכאון או כאבים, אך לעיתים בשל הסבל הרב, נעשה שימוש לא נכון בכדורים ובעצם עקב שימוש שלא בהתאם להוראות הרופא המטופל.ת מתמכר.ת לכדורים ולא מסוגל.ת להפסיק.

במצב זה וכתוצאה מהשפעות ההתמכרות, נדרש טיפול גמילה מתרופות מרשם ממכרות במסגרת התערבות מקצועית. 

גמילה מכדורים

גמילה מכדורי שינה

כדורי השינה הפופולריים הם: בונדורמין, קסנקס, סטילנוקס, לוריבן, קלונקס – תהליך הגמילה מכדורי השינה מלווה בתחליפי כדורים שהם לא בנזו ולא אופיאטים ונעשה בליווי של רופא ומטפל. הגמילה הפיזית אורכת 3 שבועות ולאחר מכן מתחיל תהליך עבודה על בעיית חיים – כניסה פנימה לנפש.

גמילה מכדורים פסיכיאטריים – ציפרלקס, קלונקס ודומיהם

תוך כדי תהליך הגמילה מכדורים פסיכיאטריים, המטופל עובר תהליך שבו הוא בעצם מפסיק לברוח, מפסיק לסבול ומתחיל לגעת יחד עם המטפל בכאב הנפשי המלווה אותו שנים רבות. 

בתוך התהליך מבין המטופל כי הכדור הפסיכיאטרי הוא בעצם חבל הבריחה שלו מהתמודדות עם הכאב וכאן הוא בעצם מתחיל לשחרר את הכאב ונוגע ב"פצעים" הכואבים. 

גמילה מכדורים פסיכיאטריים הינה  תהליך ארוך טווח והתוצאות אינדיוידואליות לכל מטופל.

גמילה מכדורים משככי כאבים

כאשר אדם סובל מכאבים חזקים הוא מקבל מהרופא מרשם לכדורים המטפלים בכאב. בדרך כלל מדובר באוקסיקונטין או פרקוסט, שהם כדורים ממשפחת האופיואידים, כלומר דומים בפעולתם  לתרופות המופקות מאופיום כמו מורפין. הגמילה אורכת כ – 3 שבועות לערך ומלווה בתחליף כדורים בליווי של רופא.

תהליך ההתמכרות בגינו נדרשת גמילה מתרופות מרשם

בחלק לא קטן מהמקרים השימוש המוצדק בגינו נרשמה התרופה הופך לשימוש לרעה ולאחר מכן להתמכרות שעלולה להיות מסכנת חיים. 

במהלך השימוש הגוף מפתח סיבולת לתרופה, היא משפיעה פחות, דבר שגורם להגדלת המינון, התדירות ומשך השימוש. מהר מאוד מפתח הגוף סיבולת לתרופה ויעילותה פוחתת אך המטופל כבר מפתח תלות ושימוש לא מבוקר שעלול להוביל לנזק נפשי בלתי הפיך (מאניה דיפרסיה וסכיזופרניה) ואפילו למוות.

במקרים של התמכרות, קיימים פתרונות שונים להתמודדות עם המצב, אך ראשית כל יש להבין כי נדרש טיפול גמילה מתרופות מרשם.

אם נוסיף את העובדה שכיום השוק פרוץ וניתן להזמין כדורים עם שליח עד הבית ללא מרשם רופא ניתן להבין מדוע השימוש בהם הולך, גובר ומזיק.

26 מטופלים הגיעו עד היום למרכז יד ביד לגמילה מכדורים ותרופות מרשם.  21 מתוכם נגמלו לחלוטין ואינם נוטלים תרופות ממכרות. 4 מהם חזרו לשימוש ואחד בתחילת תהליך.

ב'מרכז יד ביד' פותחה שיטה יעילה ומוכחת לגמילה ביתית מהתמכרויות, אשר מלווה את המטופל/ת על ידי אנשי מקצוע מנוסים, אשר מובילים את המטופל/ת בהתאמה לסוג ההתמכרות. 

" אני מאבד שליטה, יש בי הרס עצמי, דחיינות, חוסר כנות- אני פוגע בעצמי, אני מביט מסביב ומבין כמה הרס ונזק אני זורע בחיי ובחיי האהובים שלי "

גלילה לראש העמוד