תסמיני גמילה מאלכוהול

טיפול בהתמכרות לאלכוהול

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

קוק, בסטים קריסטל ועוד..

טיפול בהתמכרות לאלכוהול
במסגרת תכנית גמילה ביתית

במשך שנים התייחסו להתמכרות לאלכוהול בצורה סלחנית לעומת התמכרויות אחרות. אולם מסתבר כי ההשפעות של צריכת אלכוהול בצורה לא מבוקרת וכפייתית, עלולות להיות לא פחות מהרסניות. במאמר זה, נסביר בקצרה על העקרונות של טיפול בהתמכרות לאלכוהול, ואילו גורמים יכולים לסייע לגמילה מוצלחת.

טיפול בהתמכרות

שני העקרונות המרכזיים של טיפול בהתמכרות לאלכוהול

בין נזקי ההתמכרות לאלכוהול ניתן לציין פגיעה פסיכולוגית, התדרדרות קוגניטיבית, נזק בלתי הפיך לכבד, עד כדי צורך בהשתלה.

בנוסף, מכורים לאלכוהול נוטים לסבול מדיכאונות, שיעור גירושין גבוה, לעיתים התנהגות אלימה, בדידות, התרוששות וקריסה כלכלית, פיטורין ועוד.

למרבה פליאתם של אנשים רבים, ניתן להצביע על שני עקרונות בלבד, אשר כאשר הם יתקיימו, טיפול בהתמכרות לאלכוהול יסתיים בהצלחה בסבירות גבוהה.

העיקרון הראשון הינו שבירת התלות הגופנית. מכורים לאלכוהול צפויים לעבור קשיי גמילה לא פשוטים, בתקופה הראשונה של הטיפול. אולם, התגברות על הקשיים הללו מגלה כי התסמינים הפיזיים לגמילה הולכים ופוחתים. אולם זה לא הזמן להרפות אלא להמשיך הלאה בנחישות.

עיקרון שני וחשוב לא פחות, הינו התגברות על הצורך באלכוהול מבחינה פסיכולוגית.

מכורים רבים צורכים אלכוהול לא בגלל התענוג או העונג אלא על מנת להתמודד עם קשיים שונים. כלומר, האלכוהול נועד להוות גורם ממסך, שמשכך כאבים רגשיים, מצוקות או תחושות של חוסר, חסך וכדומה.

מציאת תכלית וערך לחיים בשילוב דרך התמודדות בריאה יותר, יקלו על המכורים לשים סוף להתמכרות המזיקה.

גורמים שיכולים לסייע להצלחת הטיפול

כעת, נצביע על כמה גורמים שיכולים להוות מקורות תמיכה עצומים וגורמי עזר לטובת טיפול בהתמכרות לאלכוהול:

  1. רצון פנימי – מי שמגייס מתוכו את הרצון להתנקות מאלכוהול, יצלח את הטיפול טוב יותר ביחס למי שמרגיש שמישהו אחר כופה עליו את הטיפול.
  2. טיפול מקצועי – טיפול וליווי מקצועי, מאנשי מקצוע האמונים על טיפול בהתמכרויות, מעלה במידה ניכרת את סיכויי ההצלחה.
  3. תמיכה רגשית – מתן תמיכה רגשית או תהליך חניכה צמוד, משפרים גם הם את סיכויי ההצלחה.
  4. תמיכה חברתית – תמיכה חברתית של בני משפחה או חברים, מזרימה כוחות ומוטיבציה לנגמלים שרוצים להגיע לחיים ללא תלות באלכוהול.

גמילה ביתית לטיפול בהתמכרות לאלכוהול

ישנם לא מעט מכורים, אשר מסרבים לקבל מענה מקצועי, מתוך ההבנה והמחשבה כי המענה הטיפולי יינתן במסגרת אשפוז במוסד או מכון סגור. כאמור, עובדה זו (של טיפול במקום סגור) מרתיעה רבים.

מרכז 'יד ביד' הוא מסגרת פרטית המאפשרת תכנית גמילה ביתית מהתמכרויות בסביבה הטבעית של המטופל.
מדובר בתכנית תלת שלבית בליווי צמוד של מטפלים, מדריכים ופסיכולוגים שמאפשרת סדר יום קבוע בזמן הטיפול ולאחריו. מאחורינו עשרות טיפולי גמילה מוצלחים ומשני חיים במקומות הכי קשים בחברה הישראלית.

האפשרות לקבל טיפול ביתי מהתמכרות ולשלב אותו במסגרת המשפחתית והביתית, קוסם למכורים רבים, אשר מאמצים את הרעיון ויוצאים לדרך חדשה.

מעוניינים לשמוע עוד על התכנית?

צרו עימנו קשר (בדיסקרטיות מלאה) ונשמח לתת לכם ייעוץ טלפוני ראשוני

" אני מאבד שליטה, יש בי הרס עצמי, דחיינות, חוסר כנות- אני פוגע בעצמי, אני מביט מסביב ומבין כמה הרס ונזק אני זורע בחיי ובחיי האהובים שלי "

גלילה לראש העמוד